сряда, 5 октомври 2016 г.

20 НЕПРАВИЛА ЗА НЕУСПЕШНА КОМПАНИЯ

След 20 години (по трудова книжка) на служба в над 10 български и чуждестранни компании, си направих равносметката, че от тях са останали не повече от 2-3 на пазара. Реших да изложа моята гледна точка на редови служител специалист та до високо ниво мениждър и да систематизирам в нещо като 20 "успешни правила" за "успеха" на повечето от тях.

Разбира се намигването в случая е повече от ясно и целта е по-скоро забавна, отколкото назидателна, но пък, ако някой намери и нещо полезно, ще се радвам, че съм бил полезен.



*Всяка прилика с действителна компания, не е случайна



1. КОЛКОТО ПОВЕЧЕ - ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ
Наемайте хора, много хора. Друго е, компанията ви да е от 70-80 човека, вместо от 20 качествени. Гради имидж.

2. НЕ НА СПЕЦИАЛИСТИТЕ.
Искат много пари, има риск да ги откраднат от конкуренцията, а и винаги ще ви оспорват решенията.

3. ЗАОБГРАДЕТЕ СЕ С ВЕРНИ ХОРА
Намерете предадани хора, на които това им е единственото им качество, а прослуженото време - повод за гордост и самочувствие. Те са лицемерни и това ще ви кара да се чувствате добре.

4. НАЕМАЙ МНОГО МЛАДИ ХОРА.
Най-добре без никакъв опит, за предпочитане от провинцията и на стажантска програма. Тези, които не избягат след 3 месеца, след като сте инвестирали във време и пари, ги повишете - дайте им гръмки позициi с думичката "мениджър" в тях и им дайте право на мнение по всеки въпрос.

5. РОДНИНИ
Колкото повече, толкова по-добре. Парите трябва да останат в семейството. Те никога няма да допускат грешки, а и на вас никога няма да ви се наложи да се ядосвате и уволнявате, просто защото няма да можете, пък и така няма да има секс на работното място.

6. НИКОГА НЕ НАЕМАЙТЕ ХОРА ПО-КОМПЕТЕНТНИ ОТ ВАС
Лошо е за самочувствието ви, a и верните хора около вас биха се почувствали заплашени. Съответно това би ги озлобило и ще спрат да ви правят четки и подаръци.

7. ТОЛЕРИРАЙТЕ ПРОСЛУЖЕНОТО ВРЕМЕ
а не качеството на хората в компанията. Колкото повече време е даден служител, толкова повече го повишавайте, вдигайте заплатата и назначавайте на постове, където е най-малко компетентен.

8. НОВ БИЗНЕС
Непрекъснато се оглеждайте за нов бизнес, колкото по-различен и непознат от вашия - толкова по-добре. Оглеждайте пазара и ако нещо ви се струва печелившо - веднага създайте нов екип и хвърлете много ресурси в нещо измислено и работещо вече. Ще се учите в движение.

9. ДЕЛЕГИРАЙТЕ
Намерете някой никому неизвестен мениджър и му поверете бизнеса, а вие се отдайте на голф. Все пак сте собственик, не е престижно да ходите всеки ден на работа.

10. КОГАТО КАЧЕСТВЕНИ ХОРА ЗАПОЧНАТ ДА НАПУСКАТ
Обвинете ги пред всички в предателство и не се замисляйте защо предпочитат друга компания.

11. ФИЛОСОФИ
Винаги се оглеждайте в компанията за хора, които говорят много, бавно и ерудирано и накрая нищо не сте разбрали. Повишете ги и ги пращайте на срещи с клиенти, да обучават останалите в екипа. По важно е да изглеждаш умен, отколкото да си такъв в действителност.

12. РАЗЛИЧНИТЕ ВЪН
Усетите ли различен служител от останалите и оспорваш вашата философия за бизнес - веднага го уволнете. Заразно е.

13. СЪЗДАЙТЕ СТРОГИ ПРАВИЛА И ГЛОБИ
Служетелят трябва винаги да е под стрес, защото в противен случай, ще започне да надига глава и да иска повишение на заплата, бонуси или не дай боже заплащане на оувъртайм.

14. ЗАБРАНЕТЕ ВСИЧКИ РАЗСЕЙВАЩИ РАБОТАТА ФАКТОРИ
Интернет, музика, нерегламентирани почивки. Всички неспециалисти в компанията ви, а те както е редно са повечето, ще забравят съвсем да работят.

15. ПОКАЗНОСТ
Задължително е за растежа на компанията ви, е да демонстрирате показност - скъпа служебна и лична кола, скъпи ескурзии със съпругата ви. Винаги се хвалете на вашите служители с престижните колежи на децата ви и се оплаквайте непрекъснато, как вече 20 000 лв. на месец не ви стигат за нищо.

16. ПОМНЕТЕ
Вашата компания има повече нужда от талантливите хора, отколкото те от компанията ви. Така, че не ставайте заложник на това. Наемайте посредствени, евтиноплатени и без никакви особени качествета. Те ще са с вас до фалита ви.

17. МОТИВИРАЩИ РЕЧИ
Бъдете оратор! Изучете изкуството на популизма. Използвайте клишете от рода: "Не мислете какво компанията ще направи за вас, а какво вие ще направите за компанията"
Накарайте хората да се чувстват виновни за неуспехите и им насаждайте вина. Нека да останат с впечатлението, че потъването на кораба е по тяхна вина, не на капитана.


18. ИЗГРАДЕТЕ ПЛОСКА ЙЕРАРХИЧНА СТРУКТУРА
Нека всеки да се чувства мениджър, но винаги да се усеща, че има и по-мениджъри. Така отговорността винаги ще се размива, а вие винаги ще сте чист.

19. СЪЗДАЙТЕ ПОЗИЦИЯ "СЪТРУЖНИК"
2-3 % дял от компанията няма да съборят доходите ви, но за сметка на това тези служители ще работят денонощно за вас, ще се чувстват важни, ще се борят с зъби и нокти да следят за реда и приходите на компанията, без дори да подозират, че едва ли някога ще се възползват от тези дялове, a и с един ваш подпис са вън от дружеството.

20. ПОДМЕНЯЙТЕ НАЧЕСТО ХОРАТА В КОМПАНИЯТА
Така ще си спестите задружните колективи, приятелската обстановка, сработването на екипите, а от там и евентуално нови идеи и излишни разходи, които биха навредили на личния ви конфорт и самочувстие.



Няма коментари:

Публикуване на коментар